Időjárás:Időjárás

Megújul a hajdúszoboszlói állomás is – letették az alapkövet, Sóvágó tombol mint egy őrölt

A nyugger polgármester nem bírja ezt a terhet de már a világot sem kezdi érteni amibe élünk. Ugyanis nem elég, hogy hollandiai (ismétlem hollandiai) luxusutazása miatt nem tudott elmenni arra a sajtótájékoztatóra, amelynek kiemelt témája volt a Fidesz kormány Hajdúszoboszlónak nyújtott 5 milliárdos támogatása, hanem "ezek a hülye Fideszesek most már vasutat is építenek Hajdúszoboszlóra, hát ezek megbolondultak - a végén még jól is fog kinézni a város." - gondolja Laci bá. 
Fotó: szoboszlosound.hu
Plátói szemem előtt látom, hogy az öreg az irodájába tombol mint az őrült, mert ugye mi lesz ha a Fidesztől kormánytól kapott pénzből el kezdenek itt ezek építkezni? Mert mi lesz hogyha Kósa Lajost jobban kezdik szeretni Hajdúszoboszlón mint az öreget? Mert mi lesz hogyha Fideszes polgármestere lesz a városnak? Mert mi lesz, hogyha...

Hát semmi kedves Laci! Elmész nyugdíjba s éled a nyugodt kis életedet, amíg a csontvázak ki nem esnek az önkormányzati szekrényekből!

S mivel tudjuk, hogy a lassan-lassan széteső összefogók előszeretettel olvassák sorainkat, csatoljuk a makacs tényeket.

Az alábbi cikket a napokban közölte a Szoboszló Sound.
A magyar kormány 2020-ig 1500 milliárd forinttal támogatja a vasút korszerűsítését – közölte Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára hétfőn Hajdúszoboszlón. A beruházás alapkövét 2017. augusztus 28-án tették le a hajdúszoboszlói vasútállomásnál.

Az építési ütemterv szerint 2019 tavasz és 2020 nyár közötti időszakban végzik a hajdúszoboszlói és a kabai állomások teljes megújítását. Az idei évben Püspökladány-Kaba, Hajdúszoboszló-Ebes nyíltvonali szakaszán, illetve az Ebesi állomáson végzik a munkálatokat. 2017 ősz-2018 vége közötti időszakban pedig Kaba-Hajdúszoboszló közötti nyíltvonali szakaszokon végzik a munkálatokat.

A szintbeli átjárók korszerűsítése mellett külön szintű vasúti-közúti keresztezés jön létre Kaba állomás bejárati részén, melyhez közúti csomópontot alakítanak ki a 4. sz. főúttal. A környéken élők nyugalmának érdekében zajvédő falak is épülnek Hajdúszoboszlón és Ebesen. Az állomások mellett összesen 109 P+R és 213 B+R parkoló létesül.

Az ünnepélyes alapkőletétel előtt beszédet mondott Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Bodó Sándor, a térség országgyűlési képviselője, dr. Tiba István, Hajdú-Bihar megye fejlesztési biztosa, Veszprémi László, a MÁV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.

Mosóczi László beszédében az alábbiakat mondta el:
A korábbi felújítások után – a Budapest és Püspökladány között 2011-től és 2015-ig, 120 milliárd forintból megvalósult fejlesztést követően – most új szakaszon, Püspökladány és Ebes között folytatódik a korszerűsítés, ahol 31,25 kilométer hosszúságú, kétvágányú vasúti pályát tesznek alkalmassá az óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedő vonatok fogadására.
A nettó 75 milliárd forintos beruházás során a 31 kilométeres pályaszakasz mellett teljesen megújul a kabai, a hajdúszoboszlói és az ebesi vasútállomás, ahol peronaluljárókat és lifteket építenek ki.
Kiemelkedő jelentőségűnek nevezte a 100-as vasúti pálya, a Budapest-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vasútvonal felújítását. A térségbeli fejlesztések között említette a Debrecen-Nyíregyháza, majd Záhony közötti vasúti pálya korszerűsítését, az M35-ös autópálya megépítését Berettyóújfaluig, onnan pedig a 4-es gyorsforgalmi út építését a magyar-román határig. Mindehhez kapcsolódóan fejlesztik a debreceni repülőteret és megépül a vasúti, autóbusz- és villamosközlekedés új központja, a debreceni intermodális központ.

Bodó Sándor, Hajdú-Bihar megye 5. számú választókörzetének országgyűlési képviselője hangsúlyozta:
„Az állomások szempontjából is kiemelten fontos ez a felújítás. Kaba állomás iparvágány hálózattal rendelkezik, ami gazdasági jelentőséggel bír, Hajdúszoboszló turisztikai vonatkozása miatt elengedhetetlen, hogy a pályaudvar jó első benyomást nyújtson az ideérkezőknek a városról. Ebes a Debrecenhez legközelebb eső állomás, itt a napi bejárás feltételei fognak nagymértékben javulni a fejlesztésnek köszönhetően.”
A képviselő emlékeztetett, hogy korábban a kabai cukorgyárhoz komoly teherszállítási vasúti infrastruktúra épült ki, amely ma is megvan. A mostani fejlesztés szerinte jelentősen hozzájárulhat a térség gazdaságfejlesztéséhez is.

Tiba István, a térség miniszteri fejlesztési biztosa hozzátette: a kormány kiemelt turisztikai övezetté nyilvánította a Debrecen-Hajdúszoboszló-Hortobágy-Tisza-tó térséget (mellyel kapcsolatos sajtótájékoztatón Hajdúszoboszló nem képviseltette magát, amiről portálunk is beszámolt), és a tervezett több mint 35 milliárd forint turisztikai fejlesztéseket is jól szolgálja a vasúti korszerűsítés.
Az alapkőletételen Veszprémi László, a MÁV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese részletesen beszélt a magyar vasúti közlekedésfejlesztés folytatásáról, amely a korszerű, biztonságos, a mai igényeknek mindenben megfelelő közlekedési feltételeket teremti meg.

Somodi László, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vasútfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a vasút korszerűsítése egyszerre szolgálja a munkába járás biztonságát, a turizmus fejlesztését és az áruszállítás bővítését. Portálunknak elmondta, hogy 
„A kivitelezés minden szükséges engedéllyel rendelkezik. Itt Hajdúszoboszlón a Szováti úton megmarad a szintbeli átkelő. A Debrecenig tartó szakaszon viszont lesz egy külön szintű átkelő. Nagyságrendileg 3-4 milliárd forintba kerülne egy felüljáró megépítése. Mérlegelni kellett a forgalom nagyságát, illetve a rendelkezésre álló pénzügyi forrást együttesen és meghozni a döntéseket, ezért nem épül felüljáró Hajdúszoboszlón.”
A hajdúszoboszlói állomáson végzendő munkálatok megkezdése előtt, illetve alatt lakossági tájékoztatókat szerveznek, melynek időpontjáról mi is tájékoztatjuk majd olvasóinkat.
Megosztás a Google Pluson

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Arra azért kíváncsi lennék hol szükséges peronaluljáró és lift kiépítése..(ahhoz a 2 db vágányhoz amit két irányba használnak) Vagy a nagyszámú parkoló hol indokolt. Vicces.

Powered by Jasper Roberts - Blog