Legyen Ön ennek a portálnak a tulajdonosa! 

Breaking News

Irigykednek a románok a debreceni BMW-gyár miatt – Ezért döntöttek a németek, Magyarország mellett

Figyelmeztető jel kell legyen a román döntéshozók számára, hogy újabb nagyberuházást vesztett Románia, miután a BMW német járműgyártó úgy döntött, Debrecenben épít gyárat egymilliárd eurós beruházással – írta szerdán a román média. 
KAPCSOLÓDÓ: Lassan rájönnek a románok: “Románia nem Franciaországgal vagy Németországgal határos”

A Ziarul Financiar című gazdasági-pénzügyi napilap szerint a német beruházó rövid listáján Románia is szerepelt, az újság úgy tudja, Déva és Krassó-Szörény megye is szóba jött helyszínként, de a beruházó végül Magyarországot választotta.

Daniel Anghel, a PWC Románia üzleti és befektetői tanácsadó cég járműipari részlegének vezetője a lapnak elmondta: Romániának komolyan kell vennie az autóipari befektetők jelzéseit, hiszen az utóbbi időben az országot már nem veszik számba komoly beruházási célpontként.

Emlékeztetett, hogy a Mercedes és az Audi is úgy döntött, Magyarországon bővíti gyártókapacitását. Anghel szerint sokat nyomott a latban a BMW döntésében a debreceni városvezetés professzionalizmusa és helyi fejlesztési stratégiája, valamint Magyarország befektetői politikája.

Úgy vélte, Romániában jól képzett és olcsóbb munkaerő van a járműiparban, mint Magyarországon, de ez már nem elég, hiszen a fejlett infrastruktúra is szükséges ahhoz, hogy a befektetőket meggyőzzék, márpedig ezen a téren a közeljövőben nem látszik lényeges változás Romániában, hiszen az idén is csak mintegy 30 kilométer új autópályát nyitottak meg.

A Mediafax hírügynökség emlékeztetett, hogy Románia újabb lehetőséget szalasztott el, miután 2008-ban és 2018-ban is alulmaradt Magyarországgal szemben, amikor a Mercedes Kecskeméten gyárat nyitott, majd tíz évvel később úgy döntött, hogy ugyanott építi meg második üzemét is. A lap szerint Romániának “ideje lenne megtanulnia a leckét”.

A Hotnews.ro hírportál elemzésében azt emelte ki, hogy Magyarország harminc éve folyamatosan tesz azért, hogy most az autóipar egyik vezető országa legyen Európában. A portál kiemelte: Romániát csak a Renault és a Ford választotta, de olcsóbb kategóriájú autókat állítanak elő, mint a magyarországi gyártók. A portál szerint Románia csaknem negyedszázadnyi lemaradása Magyarországhoz képest továbbra is érezhető, legalábbis a járműiparban biztosan.

Ezért döntött Magyarország mellett a BMW

Jelentős verseny volt az országok és a városok között a BMW-beruházásért, Debrecennek és a régiónak kiemelkedő lehetőséget teremt az egymilliárd eurót meghaladó modern autógyári fejlesztés megvalósulása – mondta Ésik Róbert, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) elnöke.
A HIPA elnöke példaként említette, hogy döntések előtt a befektetők általában mérlegelik az infrastruktúrát, a logisztikai ellátottságot, a szakképzett munkaerő elérhetőségét.

Hatalmas lehetőség a városnak a beruházás

Magyarország mellett fontos szempont volt a beszállítói hálózat fejlettsége, hiszen a BMW 1,4 milliárd euró értékben vásárolt Magyarországról terméket, szolgáltatásokat. Ez mintegy 90 magyar beszállítót jelent, akiknek a köre tovább bővül majd.

A HIPA elnöke hangsúlyozta, hogy a magyar régiók között egyre több nagyváros képes nemzetközi szinten is meghatározó beruházásokat vonzani. Debrecen előtt hatalmas lehetőség áll a BMW-beruházással, és a város ezzel élni is fog.Az M1 aktuális csatornán Ésik Róbert elmondta, hogy Debrecen gazdaságfejlesztési stratégiáját nemzetközileg is elismerik.

A terület előkészítése komoly feladat lesz, a tervek szerint a BMW a jövő év második felében veszi birtokba a területet. A BMW honlapján magyar aloldal jelent meg, ahol a Debrecenben épülő gyárról lehet információhoz jutni, és fogadják az érdeklődéseket – mondta a HIPA elnöke.

Nincsenek megjegyzések