Elektronikusan segítenek a Debreceni Járásbíróságon az ügyfeleknek

A Debreceni Törvényszék elnöke még 2020. március 11-én elrendelte, hogy a kialakult egészségügyi helyzetre tekintettel az ügyfélsegítő nap szolgáltatásai visszavonásig szünetelnek.

Erre az ügyfelek és a bírósági dolgozók egészségének védelme érdekében volt és van jelenleg is szükség, mivel a kontaktusok számát lehetőség szerint alacsonyan kell tartani. Ugyanakkor a Debreceni Törvényszék vezetésének fontos, hogy az ügyfelek a koronavírus járvány miatt bevezetett vészhelyzet idején se maradjanak segítség nélkül, ezért az a döntés született, hogy elektronikus úton Hajdú-Bihar megyében először a Debreceni Járásbírósághoz lehet fordulni – olvasható a törvényszék közleményében.

Email formájában az ügyfelek otthonról is kérhetnek eljárásjogi segítséget az általános jellegű, bírósági hatáskörbe tartozó kérdéseikkel, a beadványok benyújtásával és a perindítással kapcsolatban. A távoli segítség 2020. április 27-től áll az ügyfelek rendelkezésére, egy bírósági fogalmazó fogadja és válaszolja meg hétköznapokon az email (ugyfelsegitodbjb@debrecen.birosag.hu) formájában érkező megkereséseket.
Hirdetés

Az ügy érdemére vonatkozó anyagi jogi segítségnyújtás érdekében továbbra is az ügyfél lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti járási hivatal jogi segítségnyújtó szolgálatához fordulhat, pártfogó ügyvéd engedélyezésére is ők jogosultak.

A Debreceni Törvényszék vezetése figyelemmel fogja kísérni az elektronikus ügyfélsegítőt és a tapasztalok elemzését követően ez a szolgáltatás akár Hajdú-Bihar megye más járásbíróságain is bevezethető lesz.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések